Pod koniec czerwca w warszawskim Centrum Praskim Koneser odbyło się spotkanie uczestników Koalicji Termomodernizacji. Podsumowano na nim I etap jej funkcjonowania i wskazano kierunki dalszych działań. Co się udało osiągnąć przez pierwsze półrocze tego sezonu?
Koalicja Termomodernizacji została zapowiedziana 1 grudnia 2022 roku podczas specjalnego webinarium z udziałem producentów okien, drzwi i bram. Wówczas przedstawiono uczestnikom spotkania koncepcję szkolenia przedstawicieli handlowych oraz dilerów stolarki z zakresu pozyskiwania dotacji na wymianę stolarki w programie „Czyste Powietrze”. Punkty sprzedaży stolarki miały stać się centrum doradztwa w zakresie pozyskiwania dofinansowywania prac termomodernizacyjnych.
Założenia Koalicji Termomodernizacji
Podczas webinarium organizatorzy zobowiązali się do przeszkolenia online do połowy 2023 roku kilkuset przedstawicieli handlowych i dilerów stolarki oraz pozytywnego zweryfikowania wiedzy co najmniej 100 doradców ds. dotacji. Postawione cele wydawały się bardzo ambitne, ale zainteresowanie szkoleniami było tak duże, że trzeba było je szybko podnieść, bo pierwotne udało się osiągnąć już w lutym. A działalność przewidziana była przecież do czerwca! Dlatego organizatorzy Koalicji Termomodernizacji określili kolejne cele, zgodnie z którymi chcieli przeszkolić 1000 dilerów i wyłonić z nich co najmniej 250 doradców, którzy w punktach sprzedaży stolarki w całym kraju będą uzyskiwać dotacje w imieniu klientów.
Efekty działań Koalicji Termomodernizacji
Ostateczne liczby przerosły wszelkie oczekiwania. W pierwszym etapie działalności Koalicji Termomodernizacji w kursach online uczestniczyło niemal 1600 osób, a kurs egzaminacyjny z powodzeniem ukończyły 772 osoby, które stały się w swoich salonach sprzedaży doradcami ds. dotacji. To też oznacza, że w każdym powiecie jest już średnio ponad dwóch doradców, którzy uzyskują w imieniu klientów dofinansowanie na wymianę okien, drzwi oraz bram garażowych, ale też potrafią koordynować pozostałe prace termomodernizacyjne. W tym czasie wraz z koalicjantami udało się opublikować informacje o Koalicji i jej doradcach w setkach mediów ogólnopolskich, regionalnych i lokalnych. Zasięg publikacji na temat Koalicji Termomodernizacji w mediach przekroczył grubo ponad 4 mln odbiorców.
Plany Koalicji Termomodernizacji
Na spotkaniu podsumowującym I etap funkcjonowania Koalicji Termomodernizacji i w konsultacjach on-line rozmawiano nie tylko o tym co się udało zrealizować, ale też o wyzwaniach stojących przed firmami i propozycjach kierunków rozwoju tego zrzeszenia kilkudziesięciu firm z branży stolarki. Postawiono przede wszystkim na dalsze kształcenie i wspieranie doradców, na organizację kursów z zakresu audytów energetycznych oraz z zakresu innych programów dotacyjnych (np. Ciepłe Mieszkanie). Szczegółowy plan działań pojawi się już wkrótce na naszej stronie.