Praktyczne korzyści z doradzania o dotacjach

Red.: Redakcja |Data publikacji:

W multimediach naszego serwisu znaleźć można rozmowę z Andrzejem Mieleszko – dilerem okien z Suwałk. Pan Andrzej ukończył kurs doradcy ds. dotacji, zaliczył egzamin na jednym z pierwszych kursów egzaminacyjnych, a teraz dzieli się swoim doświadczeniem, opowiadając co mu to dało. A jak widać i słychać dało wiele.

Diler z Suwałk opowiada o tym jak na początku roku, zanim jeszcze wziął udział w kursie Koalicji, przyszła do niego klientka z umową o prefinansowanie. Wystraszył się wówczas jej zapisów, nie rozumiał dlaczego ma czekać na środki z dotacji, omal nie stracił tej klientki. Dzisiaj, po ukończeniu kursu, doskonale rozumie o co chodzi, ba, sam nawet namawia klientów na takie rozwiązanie. Ale też od razu po kursie podjął działania: wywiesił w swoim salonie plakaty i naklejki informujące o swoim doradztwie, zamieścił je także na swojej stronie internetowej i na Facebooku. Dał reklamę do radia lokalnego. Na jego działania promocyjne nałożyły się reklamy i ogłoszenia podejmowane przez urzędy gmin, promocje Narodowego Funduszu, ale też publikacje prasowe Koalicji Termomodernizacji. Do salonu zaczęli się zgłaszać klienci, początkowo spośród znajomych, a potem też z Suwałk i okolic. Po 5-6 tygodniach od ukończenia kursu na biurku pana Andrzeja leżało już kilkanaście wniosków do wysłania. Jest on przekonany, że już za chwilę będzie je realizował.

Doradca ds. dotacji wykorzystuje na codzień materiały Koalicji Termomodernizacji.

Kompetencja Andrzeja Mieleszki w doradztwie w sprawie pozyskiwania dotacji już skutkuje pozyskiwaniem przez niego konkretnych zleceń. Sam podkreśla, że wymagało to od niego pracy, nauki zasad programu, poszukiwania odpowiedzi na nowe pytania, ale uważa, że warto było. Skuteczne okazały się reklamy, plakaty i ulotki, ale też efekty przynoszą nawiązane kontakty z instalatorem pieców, z audytorem energetycznym, z firmą ociepleniową – teraz nawzajem polecają sobie klientów i wspólnie starają się ich obsługiwać. Kilkanaście wniosków na biurku pana Andrzeja jest najlepszym dowodem na to, że takie działanie ma sens. Nie tylko ma zlecenia, ale też może sprzedawać okna drożej, montować w standardzie ciepłego montażu, ale też oferować inne akcesoria do okien. Rośnie wartość zleceń, ale też realizowana marża. A o to przecież chodzi w akcji naszej Koalicji, żeby sprzedawać, montować i realizować solidne marże.

Gorąco polecamy Wam obejrzenie rozmowy z Andrzejem Mieleszko – być może i Was zainspiruje do nowych działań. Pamiętajcie, że w strefie doradcy naszego serwisu zawsze możecie znaleźć rozwiązanie problemów, jakie przed wami stają w programie Czyste Powietrze. I nie zapominajcie, że jak mówi na zakończenie nasz doradca ds. dotacji, że „pieniądze leżą na ulicy i trzeba umieć to podnieść”. Wy to już umiecie. Powodzenia.