Do inicjatywy dołączyli pierwsi koalicjanci oraz partnerzy, którzy wspólnie będą działać w ramach akcji dotacjenaokna.pl.
Celem Koalicji Termomodernizacji jest edukacja dilerów z zakresu nowego modelu sprzedaży okien i drzwi, w którym wykorzystywane są programy dotacyjne. Pierwsza akcja Koalicji – dotacjenaokna.pl – skupia się na programie Czyste powietrze i możliwościach pozyskiwanie dzięki niemu klientów zainteresowanych wymianą okien i drzwi.
Choć Czyste powietrze kojarzy się przede wszystkim z wymianą „kopciuchów”, to NFOŚiGW chce komunikacyjne stawiać obecnie na głęboką termomodernizację budynków, obejmująca wymianę m.in. okien i drzwi.
Akcja dotacjenaokna.pl to m.in. kursy dla przedstawicieli handlowych i dilerów, wsparcie i opieka merytoryczna oraz działania promujące wymianę stolarki. Koalicjantami tej inicjatywy zostały następujące firmy:
- Okno-Pol
- Dobroplast
- Piast
- Kapica
- Sonarol
- Fakro
- Velux
- Vetrex
Ponadto pierwszym Partnerem Koalicji Termomodernizacji została firma Metal-Plast.